داستان های ناتمام

آخرین مطالب

I am an extrovert

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۴۰ ق.ظ

من یک برونگرا هستم.

لطفا به خاطر ویژگی‌های شخصیتی‌ام، مرا قضاوت نکنید.


- من عاشق سفر کردن هستم. ولی این به خاطر بیکار و بیخیال بودن و بی‌مسئولیت بودن من نیست.

- همه جا حتی موقع ایستادن توی صف، موقع استراحت توی نماز خونه‌ی مترو، موقع نشستن توی سالن انتظار اتوبوس، سرصحبت رو با نزدیک‌ترین فرد باز می‌کنم. اما این نشونه‌ی دنبال کیس بودن من نیست!

- من عاشق بحث کردنم! بخصوص با آدم‌های جدید که خوب هم حرف میزنن، ولی این نشون دهنده‌ی جنگ طلب بودن و دنبال دعوا بودن و لجباز بودن من نیست.

- من با آدم‌های اطرافم راحت ارتباط برقرار می‌کنم، از مسئول کافه تریا و مسئول مرکز پرینت و سایت و راننده‌ی آژانس، تا هم‌کلاسی‌ها و سال‌بالایی و سال‌پایینی و استاد و هم‌اتاقی و دوست‌های دوست‌هام، و حتی با اونایی که میآن دم در اتاق فقط سوال کامپیوتری بپرسن و برن، ولی این به خاطر ترس از تنها شدن و از روی ظاهرنمایی نیست!

- من بیشتر وقت‌ها در حال شوخی و مسخره‌بازی هستم، با همه‌ی اطرافیانم، ولی این دلیل نمیشه که برچسب سبک‌سر و الکی‌خوش بهم چسبیده بشه!

- من عاشق حرف زدن با بقیه هستم، سر کلاس یا توی جمع دونفره و nنفره، ولی عقده‌ی دیده شدن توی جمع ندارم!

- من به اندازه ی همه‌ی درونگراها از تنهایی یک گوشه نشستن و کتاب خوندن لذت می‌برم و از شنیدن یه شعر عالی توی یه آهنگ مشعوف میشم، ولی اگه ساعت‌ها در موردش با بقیه حرف نزنم آروم نمیشم! این فقط به خاطر اینه که از به اشتراک گذاشتن حسی که دارم خوشحال میشم، نه اینکه قصد شوآف کتاب‌خوانی و شعر و موسیقی‌دانی داشته باشم!

قرار نیست همه‌ی آدم‌های دنیا آروم و سربه‌زیر و لبخند ملیح به لب باشن و صداشون دائم زیر ۳۰ دسیبل باشه!

همیشه خندیدن و سروصدا کردن و حرف زدن و بالا و پایین پریدن و برای همه چیز خاطره داشتن و بلندگو شکسته قورت دادن، ویژگی‌های خیلی از آدم‌های اطراف‌تون هستن، که این ویژگی‌هاشون رو دوست دارن، فقط با همین شکلی بودن میتونن زندگی کنن، خودشون باشن و خوشحال باشن! 

با این همه قضاوت کردن، مجبورمون نکنین تو لاک دفاعی مون فرو بریم و ادای درونگراها و آدمای مظلوم و آروم رو در بیاریم. باور کنید یا نه، ما آدم این کار نیستیم... 


+ انرژی درون‌گراها از درون خودشون سرچشمه می‌گیره، ولی برون‌گراها انرژی خودشون رو از دنیای بیرون از خودشون و از ارتباطشون با بقیه‌ی آدم‌ها میگیرن.

۹۷/۰۳/۲۳
Jandark

نظرات  (۶)

۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۴ هلیا استاد
همیشه دیده بودم و شنیده بودم که درونگراها از خودشون دفاع میکنن ولی این خیلی جالب بود. و در ضمن ما درونگراها (من) به توانایی های شما واقعا غبطه میخوریم. ولی بارها امتحان کردم و نمیشه!
پاسخ:
کلا نمی‌دونم چرا باید این همه به خاطر ویژگی‌های شخصیتی‌مون دفاعیه صادر کنیم!
چرا نمی‌تونیم با آدم‌ها همونطوری که هستن کنار بیایم؟
غبطه خوردن معنی نداشت اگه پذیرش می‌شدیم به این شکل.

واسه دفاع از درونگراها اگه دوست داشتین پیشنهاد میکنم اینو ببینین (در جهت بالا رفتن اطلاعات عمومی اینکه: ساید تد زیرنویس به همه‌ی زبان‌ها داره، از جمله فارسی ;) )

اخه تو دیگه بیش از حد برونگرایی! 
میگم راهی واسه کم کردن شدت بیش از اندازه ی برونگرایی و درونگرایی  وجود نداره استاد؟

+دیگه زیر 30 دسیبل خیلی کمه خدایی هیشکی ازت چنین توقعی نداره به خدا!
فرکانس نجوا کردن 40 دسیبل، صحبت معمولی 60 دسیبل و فریاد زدن 90 دسیبل هست. 
پاسخ:
:)) اشکال نداره 
ویژگی های شخصیتی چیزی نیستن که بتونی عوضشون کنی.
مثلا اگه یه آدم درونگرا شروع کنه به تلاش کردن واسه زیادی تو اجتماع بودن، شاید موفق هم بشه، ولی خب ببین سختی‎ای رو داره به خودش می‎ده که نیازی بهش نیست، یعنی داره عمدا خودش رو تو شرایطی قرار می‎ده که بهتره اونجا نباشه.

آقاگل جواب سومی رو هم داد دیگه :))
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۷ آسـوکـآ آآ
من فکر میکردم برون گرا هستم
الان متوجه شدم نیستم
پاسخ:
برونگرایی و درونگرایی، روی یه طیف هستن، یعنی اگه یه طرف یه خط درونگرایی باشه، اون طرف خط برونگرایی میشه. و ما آدما برحَسَب اینکه کدوم ویژگی ها رو داریم، یکجایی بین این دوتا هستیم، یعنی نمیشه یک نفر کاملا درونگرا باشه و اصلا برونگرا نباشه، و بالعکس. (اگه کسی کاملا درونگرا یا کاملا برونگرا باشه، مشکل روانی داره به احتمال بالا)
شما ممکنه یک سری تِرِیت های درونگرایی داشته باشی، یه سری برونگرایی، پس واسه همینه که اینطوری فکر میکردی. ;)
همۀ اینایی که گفتی رو تصدیق می‌کنیم. ولی چطوری یک شبه به این همه چیز فکر کردی؟ و چی شد که به این نتیجه رسیدی؟
.
@ماتی تی
فرکانس نامبرده اما بیش از 100 دسیبل است.:d
پاسخ:
چون چیزایی بودن که خیلی وقت بود توی ذهنم میچرخید واسه خودش! 
و چی شد به این نتیجه رسیدم که بالاخره بنویسمشون، این بود که جدیدا فهمیدم با نوشتن خیلی از بار این چرخش ذهنی کاسته میشه.

@ماتی تی گرفتی جواب رو D:
همه آدما به اندازه خودشون منحصر به فردن باید بهشون احترم گذاشته شه!
پاسخ:
i agree ;)
برام جالبه بدونم شما و آقاگل پست های همو میخونید، کامنت هم میدید آیا بعدا تو خونه درموردش حرف میزنید؟!
پاسخ:
:))
خب اینجا میخونیمش نظرمون رو هم میدیم دیگه! 
تو خونه یه عالمه حرفای دیگه هست واسه زدن که تکراری وبلاگ نباشن D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی